Regulamin poniżej:
Umiejętności cyfrowe są dziś niezbędne dla poprawy jakości życia, rozwoju indywidualnego i rozwoju kraju. Ich poprawa jest wyzwaniem cywilizacyjnym. Działalność na rzecz ich rozwoju zasługuje na najwyższe uznanie, zaś osoby prowadzące ją w wyróżniający się sposób – zasługują na docenienie.
Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych ustanawia wyróżnienie
pod nazwą „LISTA 100”
Regulamin „LISTY 100”
-
I
-
Organizatorem procesu wyboru oraz ogłaszania listy jest Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce, zwane dalej SPRUC.
-
Lista wyróżnionych nosi nazwę „Lista 100” osób, które w znaczący sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce i jest ogłaszana raz do roku podczas dorocznej konferencji „Umiejętności cyfrowe xxxx.pl”.
-
W sytuacjach wyjątkowych, np. spowodowanych sytuacją pandemiczną dopuszcza się ogłoszenie „Listy 100” w innych okolicznościach.
-
Wyróżnienie poprzez umieszczenie na „Liście 100” jest przyznawane osobom indywidualnym za wyróżniającą się działalność na rzecz rozwijania umiejętności cyfrowych w Polsce w roku poprzedzającym jej ogłoszenie. Wkład ten może się przejawiać m.in., poprzez działalność edukacyjną, popularyzatorską, badawczą, analityczną, organizacyjną, wspieranie rzeczowe i finansowe projektów, opracowywanie polityk publicznych z zakresie rozwoju umiejętności cyfrowych.
-
2
-
Kapituła LISTY 100 przy podejmowaniu decyzji o umieszczeniu kandydata na LIŚCIE będzie kierowała się m.in. przekazanymi przez osobę rekomendującą w zgłoszeniu informacjami takimi jak:
-
Działania kandydata z uwzględnieniem ich skali oraz możliwości powielania w innych miejscach i/lub warunkach,
-
Wyróżniające cechy działań kandydata oraz wskazaniem zawodowego bądź społecznego charakteru działalności,
-
Miejsce prowadzonej działalności (szkoła, biblioteka/ośrodek kultury, wyższa uczelnia, firma, administracja publiczna, inne) wraz z jego lokalizacją,
-
Nowatorski charakter działań kandydata zarówno ze względów merytorycznych jak i ze względu na miejsce prowadzonej działalności.
-
Kandydatów, mogą zgłaszać partnerzy SPRUC oraz osoby wyróżnione umieszczeniem na „Liście 100” w jej wcześniejszych edycjach.
-
Każdy zgłaszający może rekomendować nie więcej niż 3 kandydatury.
-
Osoby 3-krotnie wyróżnione umieszczeniem na LIŚCIE 100 i zgłoszone ponownie w kolejnych edycjach nie podlegają już ocenie i zostają wpisane na Honorową LISTĘ 100. Honorowa Lista 100, jest corocznie aktualizowana i ogłaszana.
-
Zgłoszenie następuje na udostępnionym formularzu internetowym.
-
3
-
Kapituła „Listy 100” jest powoływana przez Przewodniczącego Rady Programowej SPRUC, który jest przewodniczącym Kapituły
-
Kapituła składa się z od 9 do 15 osób.
-
Przewodniczący Kapituły wyznacza sekretarza kapituły spośród jej członków.
-
Członkiem Kapituły może zostać TYLKO osoba wyróżniona wpisaniem na LISTĘ 100 w jej wcześniejszych edycjach.
-
Przewodniczący Kapituły ogłasza kolejną edycję listy oraz ustala termin nadsyłania kandydatur.
-
W sytuacji, gdy po upływie terminu zgłoszeń nie zostanie zebranych 100 kandydatur, Przewodniczący jest upoważniony do skierowania dodatkowych zapytań do członków Kapituły.
-
Kapituła podejmuje decyzję w formie uchwały zawierającej listę nazwisk ułożoną w porządku alfabetycznym, przy czym przy podejmowaniu decyzji kapituła będzie dążyła do umieszczenia na „Liście 100” jak największej liczby osób wyróżnianych po raz pierwszy.
-
Kapituła w swoich pracach kieruje się zasadą unikania konfliktu interesów, a w przypadku jego wystąpienia podlega on zgłoszeniu członkom Kapituły i wyłączeniu się zainteresowanego członka z udziału w podejmowaniu decyzji w takiej sytuacji.
-
4
-
Regulamin zgłoszeń i wyboru kandydatów do „Listy 100” jest umieszczony na stronie internetowej SPRUC.
Skład Kapituły Listy 100’ 2021 rok:
Agnieszka AleksiejczukIwona Brzózka-ZłotnickaBeata ChodackaMonika EilmesArtur KrawczykEwa KrupaAnna Beata Kwiatkowska |
Tomasz ŁukawskiArtur MarcinkowskiWłodzimierz Marciński – przewodniczącyKatarzyna NosalskaJolanta OkuniewskaJacek Wojnarowski – sekretarz
|